Meteen naar de inhoud

Events hebben het moeilijk

Bedrijven haken massaal af, minder beurzen en events

Opnieuw lees ik in een vakblad dat events het moeilijk hebben. Een virtuele showroom of een virtuele bedrijfspresentatie biedt een aantal duidelijke voordelen ten opzichte van een event of beursdeelname: 

  • Kostenbesparing: Het bouwen en bemannen van een stand op een beurs kan duur zijn. Met een virtual tour showroom hoeft er geen stand te worden gebouwd en kunnen de kosten van bemanning en reis worden bespaard.
  • Toegankelijkheid: Een virtual tour showroom is altijd beschikbaar en toegankelijk voor klanten, waar ze ook zijn. Dit betekent dat klanten de showroom kunnen bezoeken op hun eigen gemak, zonder reistijd of andere beperkingen.
  • Meer mogelijkheden: In een virtual tour showroom is het mogelijk om meer producten of diensten te laten zien dan in een fysieke stand. Er zijn geen beperkingen in ruimte en er kunnen meer interactieve elementen worden toegevoegd, zoals video’s, 360 graden beelden, enzovoort.
  • Betere analyse: Met behulp van analytics tools kunnen bedrijven de prestaties van een virtual tour showroom meten en analyseren. Dit kan leiden tot waardevolle inzichten over het gedrag van de klanten en welke producten het meest populair zijn.
  • Duurzaamheid: Door het gebruik van een virtual tour showroom wordt er minder papier gebruikt en er zijn geen reis-gerelateerde uitstoot van CO2. Dit kan bijdragen aan een meer duurzame en milieuvriendelijke manier van zakendoen.

Misschien sluit het een het ander daarnaast niet uit. Er zijn namelijk genoeg redenen om een event of beursdeelname met een virtuele rondleiding of virtuele beursstand te combineren.

Is dit stof tot nadenken? Ik denk graag een keer mee!

Bron: ITchannelPRO -> Events hebben het toch nog wel lastig.